Geoblog.pl    marcinola    Podróże    Góry Stołowe (wrzesień '16)    Błędne Skały-skalne miasto
2016

Błędne Skały-skalne miasto

Polska, Błędne Skały

Błędne Skałki to formy skalne zlokalizowane w Górach Stołowych. Na Błędne Skały można się dostać na dwa sposoby. Pierwszy- korzystając z parkingu górnego- z racji tego, że droga na Błędne Skały jest wąska, to droga prowadząca na parking jest jednokierunkowa, wjazdy odbywają się od pełnych godzinach (wjazd jest zamykany po 15 minut po pełnych godzinach), a zjazdy o wpół do każdej godziny (zjazd jest również zamykany po 15 minutach). Druga opcja, to pozostawienie samochodu na parkingu dolnym i piesza wędrówka szlakiem niebieskim, a potem czerwonym, który łącznie zajmuje ok. godziny. Wybraliśmy drugą opcję. Szlak po Błędnych Skałach to podobnie jak na Szczelińcu, plątanina wąskich przejść, labiryntów i ciekawych form skalnych. Dla nas te skałki nie zrobiły już takiego wrażenia jak na Szczelińcu, ale mimo to warto je zobaczyć. Trasa po Błędnych Skałkach zajmuje około godziny. Po przejściu tej trasy można skorzystać z punktów gastronomicznych zlokalizowanych obok skałek.
Informacyjnie: opłata za wjazd na parking górny to koszt 20 zł, parking dolny jest darmowy. Wejście na Błędne Skały to koszt 7 zł.