Geoblog.pl    marcinola    Podróże    Góry Stołowe (wrzesień '16)    Szczeliniec Wielki
2016

Szczeliniec Wielki

Polska, Szczeliniec Wielki

Piękna pogoda, więc ruszamy. Droga na Szczeliniec rozpoczyna się od Karłowa, małej wsi zlokalizowanej wśród 'Drogi stu zakrętów', która prowadzi od Kudowy do Radkowa. Trasa na Szczeliniec to kilkaset schodków do pokonania. Samo wejście zajmuje około godziny. Na szczycie czeka na nas dobrze wyposażone schronisko i piękne widoki. Po krótkim odpoczynku na tarasie widokowym ruszamy w szczeliny- plątaninę labiryntów usianych na szczycie Szczelińca Wielkiego. Przejście przez szczelińskie labirynty zajęło nam około 45 minut. Po Adrszpachach myśleliśmy, że już nic nas nie zaskoczy, a zdziwiliśmy się pozytywnie i nie mamy wątpliwości- Polska część Gór Stołowych jest równie urocza, jak ta od sąsiadów. Punkty widokowe na końcu trasy pozwalają ocenić jak duże jest przewyższenie Szczelińca nad wsią Karłów.
Informacyjnie: koszt wejścia do labiryntów Szczelińca to koszt 7 zł, parking darmowy zlokalizowany jest pod samym Szczelińcem.