Geoblog.pl    marcinola    Podróże    Góry Stołowe (wrzesień '16)    Adrszpaskie skały
2016

Adrszpaskie skały

Czechy
Czechy, Adršpach

To był nasz główny punkt wycieczki po stronie czeskiej. Warto było pokonać samochodem z Kudowy ok. 40 km drogi, aby pospacerować między tymi pięknymi formami skalnymi, które stanowią część Gór Stołowych zlokalizowanych po stronie czeskiej. Cała trasa w Adrszpaskich skałach zajęła nam ok. 4 godzin. Przy wejściu do "miasta" każdy dostaje mini mapkę tras turystycznych. Wąskie przejścia, dziwaczne formy skał- całkiem zgrabnie ubrane w słowa i piękna roślinność towarzyszyły nam przez całą wycieczkę w Adrszpachach. Bardzo dobre oznakowanie szlaku (na zasadzie mapki ze wskazaniem miejsca, w którym aktualnie się znajdowaliśmy), pozwoliło nam łatwo ocenić ile jeszcze atrakcji i drogi mamy przed sobą. Mamy nadzieję, że niebawem wrócimy w czeskie skalne miasto, mocno zazdrościmy sąsiadom, że mają takie cudo po swojej stronie.
Informacyjnie: parking zlokalizowany jest przed wejściem do skalnego miasta- cena: 80 kcz, wejście normalne to koszt-70 kcz. Przed wejściem do skalnego miasta można zaopatrzyć się w coś do jedzenia i picia, znajduje się tam również kantor. Na końcu trasy znajduje się małe jeziorko, gdzie można skorzystać z jego opłynięcia za pomocą łodzi, jest to koszt 50 kcz- dla nas jeziorko nie zrobiło dużego wrażenia .